Verslag trainingsstage Le Luc - 28 feb 2003

De stage in Le Luc is prima verlopen: donderdagavond tegen een uur of elf zijn we (Koen, Sebas, Ollie en ikzelf) vertrokken. Veel beter weer onderweg dan vorig jaar; koud maar nergens neerslag. We zijn dan vrijdag in de voormiddag gearriveerd, kamp opgeslagen om dan naar de Mini Coopers gaan kijken. Bleek dat er slechts 2 auto's waren en dat de enige bedoeling was de auto's te "stress testen", maw. er was daar nog geen zak te zien. We zijn dan eindelijk (wegens vorig jaar niet gelukt) toch in St-Tropez gaan kijken; dolle pret - puur de toerist uitgehangen, volstrekt nutteloze prullen gekocht, waanzinnig duur koffietje gedronken in de haven ... fun quoi! De weg van Le Luc naar St-Tropez is trouwens n van de mooiste bergwegen die ik al gereden heb; 20 km aan een stuk haarspeldbochten ... yeah! (de rest van het gezelschap zag er wel wat bleekjes uit maar goed :-). Zaterdag dan eindelijk de baan op; in de voormiddag eigenlijk nog ronduit koud (rond 9h was het maar een paar graden) maar er viel op te rijden, wat duidelijk werd bewezen door oa Eric Lejeune (Boxer Cup) ... die gaat dus altijd hard, ongeacht de omstandigheden. Reeds zaterdag mijn beste tijd van vorig jaar (1:03) verbeterd; zondag nog verder aangescherpt (1:01). De eerste dag was dus best leuk met als minpuntje een valpartij van Ollie; op het einde vh recht stuk beetje nipt gepasseerd door 2 snelle jongens (sandwich!) en van het verschieten de grindbak ingereden en gevallen. Niet veel schade behalve aan het zelfvertrouwen; zondag heeft hij niet meer gereden. Het publiek was trouwens algemeen erg snel; ik denk dat Sebas en Ollie de enige piloten waren die geen competitie reden. De prijs voor de domste valpartij was voor een Duc; op een koude baan met koude banden de pitlane uit; onderuit remmen in de allereerste bocht, grindbak, moto opladen, terug naar Belgi. (afstand verplaatsing naar circuit en terug; ong. 2200 km - afstand gereden op circuit; ong. 100m)
De prijs voor eikel van het weekend gaat naar een piloot van het blad Moto73 (die daar aanwezig waren voor een groepstest van alle 600cc modellen 2003; best wel mooi!). Die gast is mij op een gegeven moment langs buiten voorbij gegaan op een plaats waar het gewoon niet meer kon: oplossing van die pipo; knie uitsteken en mij even naar binnen drukken ... ben gelukkig niet gevallen. Diezelfde eikel is er dan later in geslaagd om ongeveer hetzelfde te flikken bij een Belgische piloot die zijn 4-dagen-oude ZX6-RR cup moto aan het inrijden was; die had minder geluk en is vrij hard op zijn bek gegaan (ik heb hem zien vallen). Al bij al viel de schade aan de moto nog mee ...

Sommige mensen kennen blijkbaar het verschil niet tussen een training en een wedstrijd ... zelfs Eric Lejeune was voorzichtiger bij het inhalen; op een gegeven moment is die zelfs even naast de baan in het zand terecht gekomen (aan vrij hoge snelheid) in een mislukt maneuvre om Sebas langs buiten te passeren en uit te remmen. De andere piloten van Moto 73 vielen gelukkig beter mee; we hebben zelfs allemaal een gratis magazine meegekregen. (woehoe) En van hen was trouwens Iwan van de Valk (Powerbikes), die dit jaar Banzai Racing komt versterken als gastrijder. Banzai Racing is trouwens een stuk bekender geworden; niemand zal echt onder de indruk geweest zijn van mijn rondetijden maar de nieuwe racekuip (met de Banzai vlag; binnenkort foto's ...) is door iedereen opgemerkt!
Verder leuk "gespeeld" met een piloot die vorig jaar Boxer cup had gereden; hij was eigenlijk net iets sneller maar dat kon ik dus goedmaken met mijn Blade zodat we constant elkaar volgden, uitremden, etc ... De terugreis was vermoeiend en het enige dat daar over te zeggen valt is een voorvalletje ergens in het gat van de nacht midden op de autoroute du soleil: ik slaap; Sebas rijdt en plots een enorme klap ... ik schiet wakker en vraag wat er gebeurd is; volgens Sebas hadden we over een vrij groot kadaver gereden ... ok, auto rijdt gewoon dus niet gestopt. Gisteren (daglicht) zie ik dus dat: mijn rechtermistlamp (in de spoiler) verbrijzeld is, mijn rechterachterwiel een enorm bloedspoor heeft en dat de rechterkant van de remorque vol hangt met bloed en ingewanden (yummie!). Ik begin dus nu te vermoeden dat we eerder voor een kadaver gezorgd hebben ipv er gewoon over te rijden ... soit; de haren die in die troep plakken zien er toch dierlijk uit dus al te veel zorgen maak ik mij niet!


[ terug naar nieuwsitems ]