Wedstrijdverslag Pieter - Club MET (Zolder) - 18 augustus 2003

(Pieter & Vicky) Zondag waren we al druk bezig met de voorbereidingen voor maandag, nog even de olie verversen (dank u Philippe!) de moto een beetje opkuisen en nazien. Ook onze balast verdelen over de auto van pa en Johan was al gebeurd, was nogal nodig want de golf kon nu al bijna de last niet meer dragen. Zondag op tijd naar bed en dan maandag vroeg (5u10) uit de veren om rond 20 voor 6 al te vertrekken naar Zolder. Geen regen te zien en niet te veel verkeer zodat we ons niet druk hoefden te maken. Eenmaal in Zolder aangekomen reden we tot aan de ondertussen vertrouwde pitbox 35 maar die bleek nog niet open. Brian en Eddy (HZ Racing) wisten ons te vertellen dat we pas rond 8 u 30 in de pitbox konden. Dan maar even wachten, ondertussen ook Henk en Dirk verwelkomen, en vanaf dat de pitbox open ging zo snel mogelijk alles uitladen aangezien we vanaf 9 u normaal gezien de baan opmogen.

Ik ging als eerste de baan op en die lag er nogal vreemd bij, op sommige plaatsen waren nog plassen te zien, de ideale lijn lag bijna droog. Een aantal bochten zagen er dan weer zeer 'vettig' uit dus ontspannen rijden was er nog niet bij de eerste paar ronden. Na een rondje of drie begon het tussen de oren al wat beter te gaan en na een kwartier/twintig minuten zat ik ontspannen op de moto. Dan maar binnengekomen om Dirk en Henk ook wat te laten opwarmen. Onze snelste tijd van 's morgens had ik blijkbaar neergezet, een 1'53"4 die ons een 34ste plaats opleverde op 46 startende teams.

Gezien iedereen ondertussen gearriveerd was had pa de barbecue al aangestoken en konden we beginnen smullen. Wie waren we? Stef en An (Stefan Computer Services - Brugge), Alexander (vertegenwoordigde Daniel Devooght, bank en verzekeringen - Torhout), Eddy (Wilkhas - Beigem), Johan en An, Sheena en Davey, Monique en Guy (Corn Van Loocke - Brugge), Werner (Guideline Solutions - Bekkevoort), Jozef en Henk, Dirk, Bart, Vicky en Pieter. Philippe van Mazout Expres/Gulf - Brugge kon er jammer genoeg niet bij zijn, misshien volgende keer? Nadat we allemaal goed gegeten begon om één uur de opwarming al weer, Henk nam de eerste tien minuten voor zijn rekening en ik de laatste tien minuten. Rond 13 u 30 begon dan de startprocedure, eerste alle motoren in de juiste volgorde achter elkaar, dan 2 rondjes de banden opwarmen, de moto aan de teammaat geven en bij het vallen van de groene vlag op de moto springen en gaaaaaassss geven!!
Le Mans start (18/08/2003)
Ik wou per sé starten maar verloor heel wat plaatsen bij die start. Na een tweetal ronden begon het wat te beteren en kon ik stelselmatig een aantal piloten inhalen. We hadden afgesproken van elk ongeveer 35 minuten te rijden en normaal word om 14 u gestart dus was ik al naar het uurwerk aan start/finish aan het kijken maar had al snel door dat de start al iets voor twee gegeven was. Rond 14 u 25, na heel wat ronden achter Marc Vanduynslaeger (COPS racing) gereden te hebben besloot ik binnen te komen, Dirk stond al klaar en zo zat mijn eerste stint erop. Die was goed verlopen vertelde ook het computerscherm, we zaten op de 24 ste plaats en ik had mijn eigen best tijd verbeterd. Dat kan tellen zo'n goede start!! Dirk hield het zelfde tempo aan en zo bleven we dus status quo in het klassement. Ook de aflossing tussen Henk en Dirk verliep vlekkeloos zodat alles op schema zat maar dan begon de weergoden zich met onze koers te bemoeien. Henk was toch al een kwartier bezig toen het begon te regenen, eerst heel zacht maar stilletjes aan harder ... Gezien Dirk geen regenbanden mee had (aangezien hij net tussen 2 wedstrijden van de Zomeravondcompetitie in zat, waar regenbanden niet toegelaten zijn) en ik de volgende stint moest rijden besloten we mijn regenbanden te monteren. Ondertussen waren heel wat piloten van andere teams gewoon binnengekomen om dit ook te doen, zonder iemand de baan op te sturen. Henk bleef zoals afgesproken gewoon rondjes rijden tot hij teken kreeg dat mijn moto klaar was. Nog nooit hebben we zo gesukkeld met het veranderen van wielen als op dat moment, het voorwiel ging redelijk vlot (dank u Davey en Sheena), maar het achterwiel wou er niet in zo bleek. Pas na een half uur of zo was het ons gelukt en kon ik Henk gaan aflossen. We stonden ondertussen op de 15e plaats in het klassement, niet te geloven!!!

Ik mocht dus de baan op met regenbanden maar eigenlijk was dit pas de tweede keer (eerste keer 20 minuten in Croix), dus ik wist niet wat het ging geven. Gelukkig viel dit goed mee en kon ik ontspannen rondjes draaien, verrassend genoeg haalde ik heel wat volk in zelfs. Naar het einde van mijn stint toe begon de baan goed op te drogen zodat Dirk met zijn droge banden gerust de baan op kon. Ik wist ook niet of Henk al dan niet zijn regenbanden gemonteerd had aangezien het ondertussen niet meer regende. Dirk de baan op en ik mocht gaan rusten, opdracht volbracht, wel standby blijven voor moest de regen ons nog eens verrassen want Henk had dan uiteindelijk geen regenbanden gemonteerd. De aflossing tussen Dirk en Henk verliep ook volgens schema. Tien minuten nadat Henk de baan op gegaan was begon het echer weer te druppelen. Deze keer stonden we in twijfel of we Henk moesten teken doen om binnen te komen of niet. Toen het nog iets harder ging regenen en ook Henk's tijden begonnen te verhogen vroeg ik Vicky om Henk binnen te roepen, dit was nogal een moeilijke beslissing maar vond dit het veiligst voor iedereen. Zo ging ik dus nog voor de laatste twintig minuten de baan op. Op die manier kon ik rond 10 voor 6 over de finish rijden als 15e algemeen!!! Een prachtprestatie van onze volledige crew - BBBBBBBBBBBaaaaaaaaaaaannnnnzzzzzaaaaaaaaaiii

Hierbij wil ik nogmaals iedereen bedanken die mee kwam om ons maandag een hart onder de riem te steken, ook voor de financiële steun die we van jullie gekregen hebben. Zonder jullie zou het voor ons zeer moeilijk zijn onze hobby te beoefenen. Ook wil ik namens het Banzai Racing Team iedereen bedanken die een T-shirt, polo of sweater gekocht heeft, ook jullie bijdrage zorgde ervoor dat wij er een mooi, veilig en sportief seizoen van konden maken. Hopelijk mogen we jullie allemaal nog eens verwelkomen op circuit!! Tot volgend seizoen en een grote merci namens het Banzai Racing Team.


[ terug naar nieuwsitems ]